tålamodet och jag!!!



 jag tänkte bara titta in som hastigast nu och bara skriva av mig lite. idag har varit en bra dag.jobat och där har barnen INTE lyssnat men det gör dom ju ej här hemma heller så det går väl jämt upp.
men när någon skriker för att gå på toa innan maten eller att fel sked ligger på platsen då blir man ju bara själv irriterad. så har det varit hela veckan. 
pillat i maten och ätit sig mätta på godis o kakor men inte mera.
nu var det om dom ej ätit upp så får dom inget mer. vilket resulterade igår att lilla tjejen var hungrig. fick berättat för henne att det blir så när man inte äter.

och idag åt hon jättebra och dom fick ändå en glass för dom ska iväg i morgon, men har ändå mage att säga att hon vill ha yougurt, men då blir det nej då ska man äta maten istället,gud vad arg jag blir.
och den stora kommer ut och skriker att han e arg för det e någon som lagt en film någon annanstans men så kom jag och la fram den till han.. berätta att jag blir trött när han ska skrika och att han ej behöver detta.

nu ser dom på film för jag har så ont i huvudet och mitt tålamod e över just nu vill inte bli förbannad. Någon gång måste dom ju lära sig!!!
och trots ålder är "Pain in the as" rent ut sagt och detta är inte ens mina barn.. men nu e det slut på daltandet när dom inte respekterar det ändå...






Nästa gång dom kommer hoppas jag dom har skärpt sig. dom har varit dåliga med så det har spelat en STOR roll men ändå såhär beter man sig inte.
så nu blir det att jag och Johan får vila upp oss och lugna ner oss och framför allt ladda batterierna till nästa gång dom kommer.



återkommer ikväll eller nått sånt om jag orkar...
   FOLK
ge mig styrka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0